Recomandările medicului dentist pentru dinți sănătoși

Știm deja că sănătatea generală este influențată de sănătatea dinților. De aceea, este important să avem o atitudine responsabilă atunci când vine vorba despre zâmbetul nostru și despre îngrijirea corectă a dinților.
Și totul începe cu prevenția.


În cavitate bucală trăiesc miliarde de bacterii, dintre care o mare parte sunt bacterii bune care ne protejează sănătatea orală. Există, totuși și bacterii care se acumulează sub formă de placă bacteriană și care transformă alimentele rămase în gură în acizi și care, în timp, pot produce eroziunea dinților. Bacteriile responsabile de acest lucru au tendința de a se înmulți noaptea, atunci când este secretată o cantitate mai ridicată de salivă, iar activitatea noastră este în stand-by.

De aceea, în absența unei rutine zilnice corecte de îngrijire a dinților, neîndepărtate, bacteriile din cavitatea bucală pot favoriza apariția cariilor dentare și a afecțiunilor gingivale (gingivita – inflamarea și sângerarea gingiilor la periaj).  

 

De ce sfaturi să ții cont pentru a-ți păstra dinții sănătoși pe termen lung

Menține o igienă orală zilnică adecvată - sfaturi pentru îngrijirea dinților

Pentru un zâmbet sănătos, este obligatoriu să practici o igienă orală bună în fiecare zi prin periaj dentar de 2 ori pe zi pentru minimum 2 minute, folosirea aței dentare, a apei de gură și a dușului bucal. Astfel, nu doar te asiguri că ai dinții curați, dar îți protejezi și gingiile și îți menții respirația fresh.

Medicii dentiști din echipa DENT ESTET recomandă urmarea pașilor de mai jos în realizarea corectă și eficientă a periajul zilnic și în îngrijirea corectă a dinților:
•    Poziționează periuța în unghi de 45 de grade față de gingii
•    Periajul dentar începe dintr-o parte a arcadei și este finalizat în partea opusă
•    Este indicat să se înceapă cu arcada superioară și apoi cu cea inferioară
•    Realizează mișcări ușoare de sus în jos (de la gingie către exteriorul dintelui) pentru a îndepărta resturile alimentare de pe dinți și a nu le împinge spre gingie
•    Periajă toate suprafețele dintelui: exterioară, interioară și suprafața pe care se realizează masticația
•    Utilizați vârful periuței pentru a curăța suprafețele interioare ale dinților frontali, folosind o tehnică blândă de sus în jos, pentru fiecare dinte în parte
•    Periați fiecare dinte în parte pentru câteva secunde
•    Mișcările sunt verticale, sau cel mult mișcări circulare de igienizare a suprafețelor dentare și a gingiilor

 

Păstrează curate instrumentele utilizate pentru igiena zilnică
 

Asigură-te că după folosire, periuța de dinți este bine igienizată cu apă pentru a îndepărta pasta de dinți rămasă, ața dentară și apa de gură sunt închise corespunzător și depozitate în locuri adecvate până la următoarea utilizare.   
De asemenea, nu uita să schimbi periuța dentară la fiecare 3 luni sau chiar mai des, în funcție de gradul de uzură al perilor. Iar dacă ai fost răcit, recomandarea specialiștilor este să schimbi periuța de dinți imediat ce răceala a trecut.

 

Ține cariile și alte afecțiuni dentare la distanță

... cu un control periodic o dată la 6 luni la medicul dentist în cadrul căruia stomatologul examinează clinic cavitatea bucală și cu ajutorul investigațiilor de radiologie dentară digitală îți oferă un status dentar la zi și un plan de tratament corect.
Indiferent de situație, fii atent la semnele și semnalele pe care ți le transmite zâmbetul tău și programează vizita la medicul dentist dacă observi:

  • Sângerări gingivale
  • Inflamarea sau înroșirea gingiilor
  • Retracția gingivală
  • Mobilitate dentară (dinții încep să se miște) fără cauză traumatică
  • Sensibilitate foarte ridicată la cald sau la rece
  • Respirație neplăcută persistentă
  • Dureri sau disconfort în timpul masticației

 

Programează ședința periodică de profilaxie de două ori pe an

Chiar dacă urmezi corect rutina zilnică de igienizare a cavității orale, nu se poate realiza o igienizare completă și există o peliculă bacteriană care se lipește pe dinți și care nu poate fi îndepărtată doar prin periajul zilnic, dar care poate fi îndepărtat la cabinetul stomatologic prin ședința de profilaxie (detartraj, periaj profesional și air-flow).

 

Controlează cantitatea de zahăruri și alimente acide consumate zilnic

Știm că poate fi dificil să faci acest lucru, însă, reducerea consumului de alimente dulci și cu aciditate ridicată nu doar că îți asigură un zâmbet sănătos, dar are un impact pozitiv asupra întregului organism. În ceea ce privește zâmbetul, o dietă alimentară echilibrată te protejează de apariția cariilor, a halitozei și de scutește de vizite lungi și costisitoare la medicul dentist!

Îți recomandăm ca măsuri suplimentare:

  • Să folosești un pai atunci când consumi băuturi dulci
  • Să eviți alimentele și băuturile foarte calde sau foarte reci și mai ales, alternarea lor
  • Să consumi o cantitate suficientă de apă plată
  • Să periezi dinții, dacă se poate, după ce ai consumat o cantitate mai mare de alimente bogate în zaharuri

 

Alte recomandări oferite de medicii stomatologi:

  • Evită să folosești scobitorile de lemn pentru îndepărtarea resturilor alimentare depuse interdentar. Acestea îți pot răni gingiile sau pot favoriza transportarea altor bacterii în cavitatea bucală.
  • Renunță la obieceiurile vicioase precum fumatul, care nu afectează doar sănătatea dinților, ci sănătatea generală

 

Fii un pacient informat și ai grijă de zâmbetul tău! Medicii stomatologi din echipa DENT ESTET te așteaptă la vizita periodică în cabinetul dentar.

 

Citește mai multe pe același subiect

Gingivita – cauze, simptome, tratament și prevenire

Gingivita – cauze, simptome, tratament și prevenire

12 motive pentru profilaxia periodică

12 motive pentru profilaxia periodică

Respirația neplăcută - 6 cauze și 8 soluții pentru a elimina halitoza

Respirația neplăcută - 6 cauze și 8 soluții pentru a elimina halitoza